Sada XTR M9100: navrhnutá tak, aby spĺňala najvyššie nároky na MTB preteky s najlepším výkonom a zážitkom.
Ak je v živote jedna vec istá, tak je to to, že svet MTB pokračuje v posúvaní hraníc. Jazdenie MTB sa rok čo rok rozvíja, trate sú čoraz náročnejšie a bicykle sú spôsobilejšie. Či už jazdci potrebujú najnižšiu váhu, najväčšiu kontrolu nad svojimi bicyklami alebo najuniverzálnejší pohon pre každú situáciu, nové XTR prevzalo túto výzvu vývoja lepšie ako kedykoľvek predtým s rozvojom komponentov, aby MTB pretekárom prinieslo rýchlosť, sústredenie sa a kontrolu nad víťazstvom.
Pretekári v disciplínach XC, Maratón a Enduro vyžadujú jemnú rovnováhu rýchlosti, sústredenia sa a kontroly, takže každý bod bol analyzovaný a optimalizovaný pri vývoji sady SHIMANO XTR M9100.
Nová sada XTR je vybavená prevratnou 12-rýchlostnou kazetou s rozsahom 10-45T alebo 10-51T, 2- alebo 4-piestovými brzdami a novým nábojom s novou technológiou SHIMANO MICRO SPLINE. Okrem toho prichádza nový dizajn brzdy a pák, ktoré umožňujú jazdcom na ne umiestniť svoje ovládacie prvky, vrátane páky XTR pre teleskopickú sedlovku, v optimálnej polohe pre pohodlie a rýchle ovládanie. Celkovo nový dizajn ušetrí jazdcovi XC viac než 150 g hmotnosti a jazdcovi Enduro viac ako 90 g a sľubuje intuitívnejšie nastavenie radenia pre lepšie sústredenie sa na trasu.
Bas Van Dooren, tím líder Shimano Europe Product: "Rýchlosť, sústredenie sa a kontrola boli slová, ktorými sme žili počas vývojovej fázy. Navrhli sme novú sadu XTR pre zvýšenie zrýchlenia a rýchlosti tým, že sme drasticky znížili stratu hnacej sily pomocou redizajnu hnacieho mechanizmu. Umožňujeme precízne sústredenie sa pomocou intuitívneho nastavenia riadidiel a kontrola pin-point prichádza s novými brzdovými riešeniami. Nová sada XTR nie je aktualizáciou modelu M9000, je to re-dizajn od základov, aby sme priniesli najlepšie komponenty pre MTB jazdenie XC, Maratón a Enduro. "
RÝCHLOSŤ NOVEJ GENERÁCIE
Kazeta: Vývoj hnacieho mechanizmu začal z pozície minimalizácie zmeny prevodových stupňov, aby sa jazdcom poskytol optimálny rytmus a kadencia medzi jednotlivými prevodovými stupňami a nakoniec maximálna celková rýchlosť. Výsledkom toho bolo 51 zubové ozubené koliesko, ktoré prichádza po rovnakých prevodových stupňoch 6T na posledných troch ozubených kolieskach (10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51T) pre rovnomernú kadenciu. XTR taktiež uvádza 10-45T 12- rýchlostnú kazetu (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45T) pre rýchlejšie alebo menej strmé MTB trate a menej kadenčný šok. 10-45T (CS-M9100-12) je určený pre jazdcov XC, ktorí chcú malé rozdiely medzi prevodovými stupňami a nízku váhu, 10-51T (CS-M9100-12) je určený pre trail jazdcov, aby mohli zdolať každý kopec.
Obe kazety používajú výrazne odlišné kovy pre rôzne ozubené kolieska, aby sa dosiahla najlepšia rovnováha medzi hmotnosťou a trvanlivosťou. Najväčšie ozubené kolesá sú vyrobené z hliníka, stredné z titánu a najmenšie z ocele.
Tretia možnosť kazety (CS-M9110-11) prichádza s novým XTR pre jazdcov, ktorí sa snažia vytvoriť pevnejšiu a ľahšiu súpravu kolies. V podstate je táto možnosť založená na 10-51T kazete s odstráneným 51 zubovým ozubeným kolieskom, aby sa vytvorila 11-rýchlostná kazeta s 12-rýchlostným prevodovým rozmedzím. Výhodou tejto verzie je, že poskytuje jazdcom možnosť vytvoriť ľahší bicykel a tvrdšie kolesá, ktoré je možné používať s rovnakou reťazou a radením, ktoré sa používa pri 12-rýchlostnom nastavení.
Technológia náboja: Na prispôsobenie 12-rýchlostného nastavenia SHIMANO prepracovalo dizajn orecha technológiou MICRO SPLINE, aby pasoval na kazetu. Rovnako tak zavedenie technológie SCYLENCE v zadnom náboji Shimano. Táto nová technológia nahradí klasický voľnobežný systém, aby sa znížil odpor počas jazdy a vytvoril sa prakticky tichý náboj, aby ste sa mohli viac sústrediť na trať pred vami. Predné náboje sú dostupné v rozmere 100 alebo 110 mm s 15 mm priebežnou oskou a zadnými nábojmi s rozmermi 142 mm alebo 148 mm (Boost špecifikácia) s 12 mm priebežnou oskou (HB-M9110/-B / FH-M9110/-B).
Stred: Okrem 12-rýchlostnej reťaze (CN-M9100) s 12-rýchlostným QUICK LINK prichádza 12-rýchlostný stred (FC-M9100 / M9120-1) s dutými ramenami. XC 1x12 jazdci sú dobre vybavení širokým rozsahom prevodníkov na priamu montáž, ktoré ušetria až 80 g hmotnosti a sú k dispozícii od 30T-38T. Enduro jazdci používajúci 1x12 rýchlosti môžu pridať XTR vodítko reťaze (SM-CD800 E mount, D mount alebo typ ISCG05) na podporu retencie reťaze a máme pre nich variant stredu FC-M9120 so širším Q-faktorom pre špecifické rozmery rámov.
Jazdci, ktorí chcú mať najväčší prevodový rozsah a kontrolu vo všetkých typoch terénov, majú možnosť nastavenia 2x12- rýchlostného stredu (FC-M9100/M9120-B2) v 38-28T, ktoré možno spárovať s 10-45T kazetou pre maximálny prevodový rozsah a blízke prevodové stupne pre dlhé preteky s množstvom stúpania.
Prehadzovačky a prešmyky: Tri zadné prehadzovačky sú k dispozícii na úrovni XTR (RD-M9100-SGS/GS s dlhým ramienkom alebo s krátkym ramienkom alebo RD-M9120-SGS pre dvojprevodník s dlhým ramienkom), všetko s elegantným, agresívnym a hranatým eloxovaným hliníkovým dizajnom. Na podporu výkonu radenia sa zmenili kladky z 11T v XTR M9000 na väčšiu veľkosť 13T pre zvýšenie retencie reťaze a spolu so zadnou prehadzovačkou v dizajne SHIMANO SHADOW RD+, pomáhajú minimalizovať kmitanie reťaze.
Predný prešmyk je dostupný v troch rôznych štýloch v závislosti od vášho rámu. Typy D, E a M sú vybavené technológiou SIDE SWING pre bezproblémovo hladké predné radenie.
RADENIE
Radenie: Teóriou dizajnu radenia bolo umožniť jazdcom okamžite sa prispôsobiť rýchlo meniacim sa podmienkam s vylepšenou integráciou kokpitu pre osekanie desatín sekúnd každej operácie. Toho sa dosiahlo vytvorením dizajnu I-SPEC EV, čo je systém, ktorý umožňuje namontovať ovládanie radenia spolu. Nové modely I-SPEC-EV poskytujú 14 mm bočného posuvného rozsahu a 60 stupňov rotačného polohovania, takže jazdci si môžu nájsť svoju najergonomickejšiu polohu rúk na radení a pákach.
Okrem toho spoločnosť Shimano teraz zavádza špeciálnu páku na ovládanie teleskopickej sedlovky (SL-MT800-IL) s držiakom I-SPEC-EV, ktorý je kompatibilný so všetkými bežnými nastaviteľnými typmi sediel na trhu vrátane teleskopickej sedlovky PRO Koryak Dropper post.
Navyše má radenie teraz ľahšiu silu ovládania umožňujúcu jazdcom robiť minimum intuitívnych a bezproblémových pohybov prstov, čím výrazne znižuje silu a ovládanie radenia v porovnaní s XTR M9000.
Funkcie ako RAPIDFIRE Plus, 2-WAY RELEASE a MULTI-RELEASE sa prenášajú z predchádzajúcej generácie. Nové radenie M9100 má však konvertor z 11 na 12 (SL-M9100-R/-IR) na zadnom radení pre jazdcov, ktorí si vyberajú “11-rýchlostné” nastavenie širšieho náboja. Pre 2x12 jazdcov má predné ľavé radenie (SL-M9100-IL / SL-M9100-L) nový inovatívny Mono Lever dizajn so zjednodušeným a intuitívnym ovládaním pomocou jedinej páky pre posun nahor alebo nadol.
ZOSTAŇ POD KONTROLOU
Brzdy: Na základe už existujúceho štandardu, ku ktorému sa usilujú priblížiť všetky ostatné brzdy, sa zmenila konštrukcia brzdovej páky XTR M9100 (BL-M9100 / M9120) s premiestnenou objímkou. Objímka sa posunula smerom k stredu tela páky a okraj tela páky je šikovne opretý k riaditkám, aby vytvoril tuhšiu brzdu s priamym kontaktným pocitom a zlepšením ovládania.
2-piestová verzia (BR-M9100) je vybavená ľahšou XC brzdovou pákou s možnosťou nastavenia dosahu ramena páky. 4-piestová brzda (BR-M9120) je taktiež vybavená špeciálnou brzdovou pákou, ale bez funkcie nastavenia dosahu bez použitia nástroja, funkcie nastavenia free stroke a technológie Shimano Servo Wave, ktorá zabezpečuje rýchly posun platničky na kotúč. Obidva strmene sú vyrobené z hliníka, používajú brzdovú hadicu s vysokou tuhosťou a poskytujú rýchlejšie brzdenie s kratším free stroke.
Platničky a kotúče: Na prispôsobenie redizajnovaného tvaru strmeňa sa taktiež zmenil tvar brzdových platničiek. Jazdci, ktorí si vyberajú 4-piestové strmene potrebujú platničky s chladičom (N03 / 4A resin/metal), zatiaľ čo pre 2-piestové strmene sú vhodné platničky bez chladiča (K02 / 4S resin/metal, s voliteľným telom platničky K02/4Ti Titanium). Konštrukcia kotúča používa vylepšenú konštrukciu ICE-TECHNOLOGIES FREEZA na zníženie hmotnosti alebo zvýšenie odvodu tepla. 140 a 160 mm kotúče sú ľahšie o 5 resp. 10 g, zatiaľ čo 180 a 203 mm kotúče boli v teste chladnejšie o 20 ° C a 203 mm kotúč má o 30 g (vs RT99) menej.
JEDNODUCHO NEPREKONATEĽNÉ
Nové XTR M9100 odpovedá na otázky najlepších MTB pretekárov na svete. Ako môžem kombinovať nízku váhu s vysokou účinnosťou a najširším rozsahom prevodov, maximálnou brzdnou silou, personalizovaným nastavením, vynikajúcou trvanlivosťou komponentov a najlepšou účinnosťou hnacieho mechanizmu?
Nové XTR M9100: neprekonateľné.