Nová sada Ultegra R8000 poskytuje vysoko výkonný brzdný účinok s hydraulickými kotúčovými brzdami, ergonomicky tvarovanými mechanickými a Di2 radiacimi pákami, novými tlačidlami Di2 pre zlepšenie nastaviteľnosti radenia, pákami Synchro Shift TT pre jednoduché radenie a nízkoprofilovú Shadow prehadzovačku pre lepšiu aerodynamiku.
Nová rada Ultegra R8000 ponúkne oveľa viac ako len overené produkty. Ultegra R8000 využíva technológie, ktoré používajú profesionálne tímy a sprístupňuje ich pre bežných jazdcov. Ponúka jednoducho nastaviteľnú a ergonomicky vylepšenú kontrolu hnacieho mechanizmu pomocou kotúčových alebo ráfkových bŕzd a vysokou presnosťou Di2 alebo mechanického radenia. Navrhnuté nielen pre pretekanie, tréning, výkon, ale aj pre vychutnanie si jazdy na bicykli s priateľmi, Ultegra Vám umožňuje znova získať vášeň z jazdy.
ULTEGRA R8000 HNACÍ MECHANIZMUS
Prepracované asymetrické rameno kľúk sa odrazilo od dizajnu Dura-Ace R9100 s výraznejším dizajnom Hollowtech II so 4 ramenami pre lepší prenos sily, pričom sa znížila váha o pár gramov (674 g, 50-34T) oproti predchádzajúcemu modelu (676 g). Vonkajší prevodník kľúk je vybavený technológiou Shimano Hollowglide s veľmi stabilnou dutou konštrukciou, ktorá znižuje hmotnosť a zachováva pevnosť pre presnejšie radenie. Možnosti stredov zahŕňajú štandardný pomer 53-39T, mid-kompakt 52-36T, kompakt 50-34T a cyklokrosovú verziu 46-36T. 11-rýchlostná kazeta prichádza na trh v 6-tich štandardných špecifikáciách (CS-R8000, 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, 14-28T) a širšia verzia kazety 11-34T (CS-HG800), ktorá je navrhnutá pre cestné bicykle (s podložkou) a horské bicykle. Nové karbónové pedále Ultegra SPD-SL poskytujú profesionálne jazdné vlastnosti vďaka zníženej hmotnosti (248 g). Pedále sú dostupné taktiež v rozšírenej verzii s o 4mm dlhšou oskou.
ULTEGRA R8000 RADIACI SYSTÉM
Ultegra ponúka neuveriteľne rýchle a presné Di2 alebo mechanické radenie s hydraulickými kotúčovými alebo ráfkovými brzdami s dokonale ergonomickými pákami. Nové radenie Ultegra Di2 môže pracovať v móde semi alebo full Synchro Shift (s novou batériou BT-BN110), ktorá umožňuje jazdcom radiť na prešmyku (full Synchro Shift) alebo na prehadzovačke (polo-Synchro Shift). To znamená, že si môžete napríklad nastaviť obe tlačidlá radenia na ľavej páke pre pohyb hore a obe tlačidlá na pravej páke na pohyb dole. Rovnako majú páky viac ergonomicky prepracované spínače radenia s okamžitou odozvou pri kliknutí, vďaka čomu ponúka rýchle a presné radenie aj počas chladnejších dní a pri jazde v rukaviciach.
Vďaka dizajnu tzv. "tajných" radiacich tlačidiel Dura-Ace Di2 umiestnených na vrchu páky sa nové hydraulické Di2 páky Ultegra ST-R8070 a páky ráfikových Di2 bŕzd ST-R8050 taktiež nachádzajú tlačidlá pre diaľkové radenie, ktoré je možné naprogramovať na radenie prevodov alebo na kontrolu doplnkových zariadení, ako napríklad kompatibilné počítače alebo svetlá. Všetky páčky radenia alebo tlačidlá môžu tiež pracovať v ľubovoľných viacerých smeroch, napríklad horné tlačidlá a funkcie Synchro Shift sú nastaviteľné v aplikácii E-TUBE pre telefóny, tablety alebo počítače. Aplikácia umožňuje nielen prispôsobenie funkcií a činnosti podľa vašich potrieb, ale umožňuje aj udržiavať všetky jednotky aktuálne s najnovším firmvérom a spúšťa kontroly chýb, aby ste presne zistili a vyriešili odchýlky.
Hydraulické páky ST-R8070 sú oproti predchádzajúcim nesériovým pákam R785 vylepšené tak, že poskytujú lepší dosah a nastavenie tuhosti páky. Nové hydraulické páky (ST-R8070 a ST-R8020) vážia len 360 g a 550 g, takže sú len o 65 g a o 112 g ťažšie ako ich ráfkové náprotivky (ST-R8050, 295 g a ST-R8000, 438 g). Prešmyk je navrhnutý na ovládanie rýchleho a plynulého radenia pri vysokom krútiacom momente. V kombinácii s prepracovanými kľukami a prevodníkmi je prešmyk navrhnutý tak, aby sa mohol prispôsobiť širším plášťom, ako aj širšiemu rozstupu, bez toho, aby ste museli obetovať prevody radenia. Prehadzovačka Di2 (RD-8050) a mechanická prehadzovačka (RD-R8000) prevzali dizajn Dura-Ace Shimano Shadow RD s nízkym profilom, ktorý úplne zapadá pod kazetu, aby sa predišlo potenciálnemu poškodeniu. Prehadzovačka prichádza v dizajne kratšej klietky (SS) pre pokrytie 11-25T až 11-30T a v dizajne dlhšej klietky (GS) pre pokrytie 11-28T až 11-34T. Prešmyk a prehadzovačka Di2 komunikujú navzájom, aby mohli pracovať v režime plného alebo polovičného Synchro Shift módu a umožňuje tak jazdcovi udržať si stopercentnú koncentráciu. Mechanické radiace páky sú k dispozícii ako hydraulické (ST-R8020) alebo ráfikové (ST-R8000) s lankami potiahnutými polymérom pre neuveriteľne ľahké a presné radenie. Okrem toho prepracovaný dizajn umožňuje jednoduchšie a presnejšie nastavenie napnutia lanka pomocou 6-hranného kľúča.
ULTEGRA R8000 DODATOČNÉ RADIACE KOMPONENTY
Pre časovku a triatlon sú dostupné radiace a brzdové páky Ultegra ST-8060, ktoré presne zapadnú do riadítok a poskytujú vysoký radiaci a brzdný účinok pri zachovaní vynikajúcich aerodynamických vlastností. Konštrukcia ponúka novú dimenziu pre jazdcov časoviek a triatlonu tým, že zjednodušuje manipuláciu s radením, keď je jazdec v maximálnej koncentrácii a úsilí. Oproti starej verzii ST-6871 bolo odstránené jedno radiace tlačidlo, čím sa zmenšila a skrátila konštrukcia čo prispelo k lepším aerodynamickým vlastnostiam.
Odstránenie tlačidla na každom radení znamená, že jazdci časovky a triatlonu budú v tejto polohe používať režim úplného Synchro Shift módu. To znamená, že tlačidlo je umiestnené na jednom radení (tj vľavo od nadstavcov) pre pohyb hore po celom hnacom mechanizme a jedno tlačidlo na druhom radení (tj na pravej strane) pre pohyb dole po celom hnacom mechanizme. Alternatívne kompatibilné možnosti ešte zahŕňajú nesériové časovkárske radenie SW-R671 spolu s SW-R600 alebo SW-R610 tlačidlami (pre vrchárov alebo šprintérov).
ULTEGRA R8000 BRZDOVÉ SYSTÉMY
Nové hydraulické brzdy Ultegra poskytujú vďaka brzdovým strmeňom BR-R8070 okamžitý a maximálny brzdný účinok. Strmene sa uchytávajú spôsobom na priamu montáž a ponúkajú elegantnú integráciu do profilu rámu bicykla. Kotúče majú charakteristické uzatvorené diskové rebrá, ktoré poskytujú väčšiu plochu pre odvádzanie tepla. Celkovo pár strmeňov BR-R8070 váži 280 g plus 212 g pre kotúče SM-RT800, v porovnaní s 360 g pre ráfkové brzdy Ultegra BR-R8000. Rovnako ako dizajn s dvojitým čapom, nové ráfkové brzdy Ultegra taktiež prichádzajú v dizajne na priamu montáž. Obidva varianty sú kompatibilné s plášťami do veľkosti 28 a disponujú elegantným dizajnom s užšími medzerami medzi ramenami. Konštrukcia s dvojitým čapom je vybavená stabilizátorom medzi ramenami, aby sa znížila deformácia a zlepšila účinnosť brzdenia. Dizajn priamej montáže je priamo kompatibilný k rámom, čím sa znižuje váha a zvyšuje sa celkový výkon.
ULTEGRA KOLESÁ
Novú radu Ultegra dopĺňajú dva sety nových ľahkých kolies – bezdušové karbónové kolesá WH-RS700 pre ráfikové brzdy (ktoré nahrádzajú kolesá Ultegra WH-6800) a bezdušové kolesá WH-RS770 pre kotúčové brzdy (na obrázku) s cestnými e-thru oskami. Nové náboje (HB/FH-RS700/770) s úsporou hmotnosti takmer 60 g v porovnaní s párom nábojov Ultegra 6800, zatiaľ čo ráfiky používajú novú pevnú, ale ľahšiu karbónovú konštrukciu, ktorá pri zvýšenej pevnosti poskytuje úsporu váhy o 80 g oproti predchádzajúcemu modelu.
VÝVOJ SADY ULTEGRA R8000
Produktový manažér spoločnosti Shimano Europe Tim Gerrits: "Cieľom bolo priniesť špičkovú technológiu širšiemu okruhu jazdcov. Chceli sme ponúknuť špičkovú technológiu a vysoko výkonné jazdné vlastnosti so širokou škálou produktov, ktoré slúžia stále sa rozširujúcej základni cestných cyklistov. Sada Ultegra je navrhnutá tak, aby pokrývala všetko od časovky a triatlonu až po tých, ktorí chcú využiť excelentné vlastnosti diskových bŕzd a výkonu Di2 alebo Gran Rondo, výnimočnosť radenia Di2 a precíznu účinnosť ráfkových alebo kotúčových bŕzd, vysoký brzdný výkon diskových bŕzd so spoľahlivosťou mechanického radenia alebo jednoduchosti ráfkových bŕzd a mechanického radenia. Pri piatich rôznych "štandardných" nastaveniach je výber pre spotrebiteľov skutočne široký. Pre zachovanie úrovne kvality Ultegra naprieč takýmto širokým spektrom produktov a pre tak širokú škálu použitia bolo veľkou výzvou pre vývoj, najmä pokiaľ ide o integráciu niektorých nových funkcií z našej špičkovej série Dura Ace R9100. Hydraulické kotúčové brzdy a synchronizované radenie boli napríklad dve úplne nové oblasti pre sadu Ultegra a bolo treba nájsť správnu rovnováhu medzi vysokým výkonom, vysokou kvalitou a vysokou úrovňou životnosti a spoľahlivosti. Sme nesmierne hrdí na to, čo sme vytvorili. Ultegra má neobyčajné čaro spojené so skutočným duchom športu. Vsadili sme nato a dúfame, že týmto prilákame viac ľudí k cestnej cyklistike."
DOSTUPNOSŤ
Mechanické komponenty s ráfikovými brzdami Ultegra R8000 budú v Európe dostupné od júna, zatiaľ čo Di2 komponenty a komponenty s kotúčovými brzdami prídu na trh v auguste.