Revolúcia v technológii plášťov: Schwalbe po prvýkrát vyvíja dve MTB radiálne plášte
Dva modely Albert a Shredda otočia MTB svet na ruby. Základom je totiž úplne nový dizajn kostry. Vlákna kostry, ktoré prebiehajú diagonálne cez plášť pod uhlom 45° na bežných cyklistických plášťoch, sú na oboch modeloch usporiadané v oveľa tupšom uhle. Technológia, ktorá bola vyvinutá vo Svetovom pohári v zjazde, otvára úplne nový rozmer vo funkcii plášťov na bicykle. športovcom Schwalbe to pomohlo už celkovo k 14 víťazstvám vo Svetovom pohári.
Predovšetkým je to usporiadanie, ktoré zabezpečuje, že materiál kostry sa prekrýva kratšie a s menším napätím. Vďaka tomu sa plášť selektívnejšie deformuje a dokáže oveľa pružnejšie a prispôsobivejšie reagovať na nerovnosti bez obetovania bezpečnostného faktora.
Na druhej strane radiálne plášte ponúkajú cca. o 30 % väčšiu kontaktnú plochu ako bežné plášte pri rovnakom tlaku vzduchu. Aj keď sa tlak vzduchu zvýši o 50 %, kontaktná plocha je stále o 15 % väčšia a plášť si zachováva svoje pružné vlastnosti. To znamená, že tlak vzduchu možno ľubovoľne zvoliť podľa želania jazdca – prakticky bez negatívneho vplyvu na správanie pruženia a pohodlia!
Zväčšená kontaktná plocha a pružnejšia odozva poskytujú výrazne väčšiu priľnavosť, viac tlmenia, väčšiu bezpečnosť a väčší komfort. plášť lepšie tlmí nárazy a efektívnejšie využíva dráhu pruženia – doslova sa vpíja do zeme. Týka sa to ako horských bicyklov, tak aj eMTB, ktoré majú s dvomi plášťami podstatne väčšiu trakciu na zemi.
Dva modely v detailoch
Albert
Pri vývoji Alberta použili vývojári Schwalbe poznatky z vývoja Tacky Chan. Základná otázka: Ako by mal vyzerať plášť, ktorý mi dáva veľkú istotu v každej situácii?
Ramenné výstupky z Tacky Chan boli prijaté a zaisťujú predĺžené brzdné hrany, odolnosť a dobrú prenosnosť bočných síl. Celkovo je plášť uzavretejší a okrúhlejší. Má iba dva rôzne typy výstupkov.
Shredda
Nič nie je nemožné? Schwalbe Shredda stanovuje úplne nové štandardy z hľadiska priľnavosti! plášť sa dodáva v prednej a zadnej verzii a bol špeciálne vyvinutá pre technicky náročné traily s e-MTB. Predný plášť boduje najväčšou hĺbkou dezénu, akú kedy Schwalbe vyrobilo: 10 mm na ramene a 8 mm v strede. Vizuálne plášť pripomína motokrosovú pneumatiku. Zatiaľ čo stredové výstupky stoja ako pyramídy na plášti (stabilita a odolnosť proti oderu), šikmé ramenné výstupky sa pri jazde deformujú a zatvárajú. Aj pri zatáčaní a veľkom nakláňaní poskytuje plášť stále veľa kontroly. Shredda ponúka výhody nielen pri stúpaní, hĺbka dezénu s otvoreným dezénom zaisťuje dobré vzájomné spojenie, najmä na mäkkom podklade. Plášť je preto ideálny na prenos hybnosti na mäkkom podklade napriek vyššej hmotnosti e-MTB.
Hĺbka dezénu zadnej časti Shreddy je o niečo nižšia – tu je badateľné extrémne vyčnievanie mnohých výstupkov. Jednotlivé výstupky sú vystužené mostíkmi, ktoré zaručujú ešte väčšiu stabilitu a odolnosť.